Sars-cov-2'si gerçek zamanlı olarak hayvan modellerinde yayılmış

SARS-COV-2'nin bir sürümü, Covid-19 hastalığına neden olan virüs, hücrelerde ve hayvan dokularında parlak bir şekilde parlamak için başarılı bir şekilde değiştirildi, viral enfeksiyonun yayılmasını ve yoğunluğunu izlemek için gerçek zamanlı bir yol sağladı. Hayvan modellerinde, Texas Biomedical Araştırma Enstitüsü'ndeki araştırmacılar (Texas Biomed) Derginde Ulusal Bilimler Akademisi (PNA'lar) bildirileri.

"Şimdi virüsün hayvana gittiğini takip edebiliriz. Covid-19 için modeller "," Virologent Luis Martinez-Sobrido, Ph.D., Texas Biomed'de bir profesör ve Kıdemli Kağıt Yazar. "Virüsün nasıl ilerlediklerini ve özel olarak hedeflenen organların ve hücre tiplerinin virüsün anlayışı ve anti-viral ilaçları ve aşıların optimize edilmesi için büyük bir yardım olacaktır. İzlemeye ek olarak"

Virüs, Martinez-Sobrido ve onun işbirlikçileri, viroloji dergisinde son zamanlarda bildirildiği gibi, en iyi nötrleştirici antikorların farklı varyantlarına karşı ne kadar iyi etkileşimde çalıştığını taramak için raportör virüslerini kullanmaya başlamıştır.

Işıkları değiştirin

Raportör virüsünü yapmak için Martinez-Sobrido ve ekibi, flüoresan veya biolüminesanslı "muhabir" proteinleri için genetik diziyi virüs genetik koduna eklemek için çeşitli gelişmiş moleküler biyoloji araçlarını birleştirdi. Virüs kodunun çoğaltıldığı ve kopyalandığı için, parlayan proteinlerin kodudur.

Daha önceki bir çalışmada, ekip, virüsün genlerinden birini parlayan proteinler için genle değiştirdi, ancak bu sonuçlandı Çok loş bir sinyalde - gen hayvanlarda kolayca tespit edilecek kadar ifade edilmedi. Parlaklığı arttırmak için, araştırmacılar virüsün daha büyük miktarlarda raportör proteinleri üretmesini nasıl bulmaları gerekti.

Onların çözümü: SARS-COV'teki farklı bir genin yanındaki raportör genini yerleştirdiler. -2, spesifik olarak, nükleokapsit proteini kodlayan gen. Martinez-Sobrido'nun laboratuvarının bir üyesi olan Moleküler Biyolog Chengjin Ye, "SARS-COV-2'deki en çok eksprese edilen protein" dedi. Bu sefer, sinyal çok parlaktı, "Floresan mikroskobuna baktığımda neredeyse beni kör etti" dedi.

Daha hızlı ekranlar

Muhabir proteinleri hücrelerde çalışır ve canlı Hayvan modelleri, proteinler tarafından yayılan ışığın dalga boylarını tespit eden görüntüleme sistemleriyle birlikte. Viral yükü ve konumu görsel olarak gözlemleyebilmek, diğer yöntemlere göre birçok avantaj sunar. Çok daha basit ve daha hızlı, tasarruf, zaman ve malzemeler. Birkaç saat, "dedi.

Ayrıca, enfeksiyon ve tedavi boyunca aynı hayvandaki virüsün izlenmesini sağlar, benzer görüşler elde etmek için gereken hayvan sayısını azaltmayı sağlar.

Takma Varyantlar

Ekip, viroloji dergisinde ayrı bir makalede açıkladıkları endişe duydukları kaygının SARS-COV-2 varyantlarına bağlı farklı renkli proteinleri ifade etmek için raportör virüslerini uyarladı. Eleştirel olarak, bu yaklaşım, aynı zamanda bir testte iki varyantlara karşı ne kadar iyi bir şekilde çalıştığını test etmelerini sağlamıştır.

"Bu, özellikle bu şekilde, zaman ve kaynaklardan tasarruf etmek için önemli bir avantajdır. Pandemik ve pansiyon nedeniyle sınırlı arzda plastik ve reaktifler gibi birçok temel malzeme, "diyor Kevin Chiem, Ph.D. Aday ve Martinez-Sobrido Laboratuvarı üyesi. "Yeni Varyantlar ortaya çıktıkça, sistemleri kolayca uyarlayabilir ve hızlı bir şekilde antikorların onlara karşı çalıştığı için hızlı bir şekilde ekleyebiliriz."

Güçlü ve doğru

Önemli olarak, Grup raportör virüslerinin davrandığını gösterdi Virüsün vahşi tipi bir versiyonuyla aynı. Bu, herhangi bir viral genleri çıkarmadıkları gerçeği sayesinde, çünkü raportör proteini derhal virüsün nükleokapsit proteininden hemen ayrı olarak tasarladıkları için normal şekilde işlev görürler. Araştırmaları, raportör protein parlaklığının viral yüküyle iyi ilişkili olmasına rağmen, bazı durumlarda biraz daha güçlü bir sinyale yol açan birkaç gün boyunca protein birikimi oluşabilse de.

Gelişme, ters genetik teknikleri de dahil olmak üzere çeşitli güçlü tekniklere dayanır. Tam virüsü üretmek için genetik kod parçalarını birbirine bağlayan rekombinant SARS-COV-2'yi üretin.

Martinez-Sobrido ve ekibi, rekombinant SARS-COV-2'yi ve yetersiz öncü malzemeleri paylaştı, plazmitler, daha fazlası ileDünyada 100'den fazla laboratuvar. Artık, hala devam eden Covid-19 pandemik ile mücadeleye yardımcı olmak için SARS-COV-2 ile çalışmak için gerekli olan BioContainment Güvenlik Seviyesi (BSL) -3 erişimine sahip olan raportör virüslerini, BioContainment Güvenlik Seviyesi (BSL) ile paylaşabilirler.

"Bu yeni araç ve teknolojileri, bu yeni araç ve teknolojileri, salgınları mümkün olduğunca çabuk bir uca getirmeye yardımcı olmak için dünyadaki diğer araştırmacılarla paylaşmanın sorumluluğumuzdur" dedi. Bu projelerde Jun-Gyu Parkı, İsa A. Silvas, Dessarey Morales Vasquez ve Teksas'ta Jordi B. Torrelles'ı; Julien Sourimant ve Richard K. Georgia State Üniversitesi'nde Çeviri Antiviral Araştırmaları Merkezi'nde Kumper; Michelle J. Lin ve Alexander L. Greninger Washington Üniversitesi'nde; James J. Kobie, Mark R. Walter ve Michael S. Birmingham'daki Alabama Üniversitesi'nde Piepenbrink; Scripps Araştırma Enstitüsü'ndeki Juan Carlos de la Torre.

Texas Biyomedikal Araştırma Enstitüsü tarafından sağlanan malzemeler. Not: İçerik stil ve uzunluk için düzenlenebilir.

Dergi referansları:

Chengjin Ye, Kevin Chiem, Jun-Gyu Park, İsa A. Silvas, Desarey Morales Vasquez, Julien Sourimant, Michelle J . Lin, Alexander L. Greninger, Richard K. Plemper, Jordi B. Torrelles, James J. Kobie, Mark R. Walter, Juan Carlos de la Torre, Luis Martinez-Sobrido. Muhabir ifade eden virüsleri kullanarak SARS-COV-2 enfeksiyon dinamiğinin analizi. Ulusal Bilimler Akademisi Bildirileri, 2021; 118 (41): E2111593118 DOI: 10.1073 / PNAS.2111593118Kevin Chiem, Desarey Morales Vasquez, İsa A. Silvas, Julien Gyu Park, Michael S. Piepenbrink, Julien Sourimant, Michelle J. Lin, Alexander L. Greninger, Richard K. Premper, Jordi B. Torrelles, Mark R. Walter, Juan C. de la Torre, James K. Kobie, Chengjin Ye, Luis Martinez-Sobrido. SARS-COV-2'ye karşı nötrleştirici antikorların belirlenmesi için bifloresan bazlı bir tahlil vitro ve in vivo. Viroloji Dergisi, 2021; DOI: 10.1128 / JVI.01126-21Kevin Chiem, Desarey Morales Vasquez, Jun-Gyu Park, Roy Neal Platt, Tim Anderson, Mark R. Walter, James J. Kobie, Chengjin Ye, Luis Martinez-Sobrido. Rekombinant SARS-COV-2'nin raportör genlerini ifade eden nesil ve karakterizasyonu. Viroloji Dergisi, 2021; 95 (7) DOI: 10.1128 / jvi.02209-20

11 Eki 2021 - 08:27 - Sağlık