Yaşlanmada bir fare beyin metabolizması haritası

Fare beynindeki metabolitlerin ilk atlası, UC Davis Araştırmacıları tarafından yönetilen bir ekip tarafından yayınlanmıştır. Veri kümesi, erkek ve kadın laboratuvar farelerinde yetişkinlikten ve gelişmiş yaşlılardan gelen erkek ve kadın laboratuvar farelerinde 10 beyin bölgesinde 1.547 farklı molekül içerir. Çalışma, 15 Ekim'de doğa iletişiminde yayınlanmaktadır.

"Bu, dünya çapında beyin üzerinde bulunan en büyük metabolom analizidir. 1,547 tanımlanmış metabolitleri kapsar, enerji, nörotransmiterler için birçok kimyasal dönüşümün analizini sağlar. Beyindeki karmaşık lipitler, "UC Davis Genome Center'ın direktörü ve kağıda kıdemli yazardaki West Coast Metabolomics Merkezi'nin direktörü.

Metabolomik, metabolizmanın kimyasal parmak izlerinin çalışmasıdır. yaşayan hücreler. Bir hücre, doku veya organda belirli bir zamanda mevcut olan tüm farklı kimyasalları veya metabolitleri ayırmak ve tanımlamak için gelişmiş yüksek verimli teknikleri kullanır. Genomik, transkriptomik ve proteomiklerin yanı sıra, bu teknikler bilim insanlarının hücreler ve dokular içinde neler olduğunu daha iyi anlamalarını sağlar.

Postdoktoral bilgin Jun Ding, Fiehn ve meslektaşları 3 hafta (Ergen), 16 hafta boyunca örneklenen fareler (), Erken yetişkin), 59 hafta (orta yaş) ve 92 hafta (yaşlılık). On ayrı beyin bölgelerine farklı fonksiyonlara baktılar. Bu farklı fonksiyonları daha iyi anlamak için yeni Atlas, FIEHN, sonuçlar, sonuçlar, beyin metabolomunun net bir şekilde nefes alma gibi hayati fonksiyonları kontrol eden beyin sapı gibi büyük beyin bölgeleri arasında açıkça belirgin olduğunu göstermektedir. FIEHN, konuşma ve düşünceyi kontrol eden serebrumdan ve kan basıncı, konuştu. Ek olarak, spesifik bölümler, adenosin, seramitler ve fosfolipid eterler gibi belirli reseptörlerle ilişkili yüksek konsantrasyonlar gösterdi.

Beyinler arasında erkek ve dişi fareler arasında önemli bir metabolik fark bulunmadılar.

Yaşlanma beyninin metabolomu

Ekip farklı yaştaki hayvanları karşılaştırdığında, genel olarak yetişkin farelerin beyin bölümleri arasındaki en büyük metabolik fark gösterdiğini buldular. Bölgeler arasındaki farklar ergenlikte daha az ve çok eski yaşlarda çok daha azdı.

"Çok yaşlılıkta, enerji fonksiyonları daha az verimli görünüyor ve aksonları veya kablolamayı çevreleyen miyelin kılıfları gibi görünüyor. Beyin Değişimi Kompozisyonu, "dedi Fiehn.

Lipid molekülleri özellikle yaşlanma ve beyin bölgelerinde büyük farklılıklar gösterdi. Bu lipitler, beyin fonksiyonundaki değişikliklerle nasıl ilişkili olduklarını, örneğin sinyalle ilgili olduklarını görmek için özel soruşturmayı hak ediyor.

Çok yaşlı yaşta, oksidatif strese karşı yanıt sistemi çok aktif hale gelirken, proteinler peptitlere ayrılmaya başlar Artan bir oranda, dedi. Bu değişiklikler metabolomda yansıtılmaktadır.

Çalışma, profesör Kent Lloyd liderliğindeki UC Davis Fare Biyoloji Programı ile işbirliği içinde yapıldı.

"Bu dönüm noktası kağıdı açıkça gücü açıkça gösterir Laboratuar faresinin bir model olarak, beyin metabolizması da dahil olmak üzere, özellikle insanlarda ve özellikle insanlarda anlayışımızı hızlandırmak için bir model olarak "dedi. /.< /p>

Kaliforniya Üniversitesi tarafından sağlanan malzemeler - Davis. Andy tarafından yazılmış orijinal düştü. Not: İçerik stil ve uzunluk için düzenlenebilir.

Journal referansı:

Jun Ding, Jian Ji, Zachary Rabow, Tong Shen, Jacob Folz, Christopher R. Brydges, Sili Fan, Xinchen Lu , Sajjan Mehta, Megan R. Showalter, Ying Zhang, Renee Araiza, Lynette R. Bower, KC Kent Lloyd, Oliver Fiehn. Yaşlanma fare beyninin metabolomu atlası. Doğa iletişimi, 2021; 12 (1) DOI: 10.1038 / S41467-021-26310-Y

17 Eki 2021 - 21:03 - Çevre