Uzayda uzun konaklamalardan beyin hasarı

Uzayda uzun süre harcamak, beyin hasarına neden olduğu görülmektedir. Bu, Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (ISS) kalmış beş Rus kozmonotunun bir çalışmasıyla gösterilmektedir. Gothenburg Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, sonuçları sunanlar arasındadır. Çalışma, Bilimsel Dergi Jama Nörolojisi'nde y...

Çalışma, Bilimsel Dergi Jama Nörolojisi'nde yayınlanmaktadır. Üniversitedeki ortak yazarları, Sahlgrenska Academy'deki Sinirbilim Enstitüsü ve Fizyoloji Enstitüsü'nden bilim adamları, Moskova ve Münih'teki meslektaşlarıyla ortaklaşa yazdı.

Bilim adamları, kalıcı olarak insanlı uluslararası üzerinde çalışan beş erkek Rus kozmonotu takip etti. Orbit'te yer alan Orbit'te yer alan uzay istasyonu (ISS).

Uzayda uzun sürelerin gövdesi üzerindeki olumsuz etkiler bir süredir bilinmektedir. Olumsuz değişiklikler arasında atrofik kaslar, kemik kitlesini azaltın, görme bozukluğu ve bağırsakta değiştirilmiş bakteri florası.

Beyin hasarının kanıtı

Kozmonotlardan 20 gün önce kan örnekleri alındı ISS'ye gidiş. Ortalama olarak, daha sonra 169 gün boyunca uzayda kaldılar (yaklaşık beş buçuk ay). Katılımcıların yaş ortalaması 49 idi.

Dünyaya döndükten sonra, izleme kan örnekleri üç kez alındı: bir gün, bir hafta ve iniş sonrası yaklaşık üç hafta. Beyin hasarı için beş biyobelirteç analiz edildi. Nörofilament ışığı (NFL), glial fibriller asidik protein (GFAP), toplam tau (t-tau) ve iki amiloid beta proteiniydi.

Biyobelirteçlerin üçü için - NFL, GFAP ve amiloid Beta Protein A Β 40 - Konsantrasyonlar uzayda sojourn sonra anlamlı olarak yükseltildi. Zirve okumaları, erkeklerin dünyaya döndükten sonra aynı anda gerçekleşmemiştir, ancak biyobelirteç eğilimleri yine de geniş ölçüde zamanla uzun boylu geçti.

"Beyin hücresi hasarının betonun kanıtı kanda belgelenmiştir. Uzay uçuşlarını takip eden testler. Bu, Sinirbilim Profesörü ve çalışmanın iki kıdemli koouthors'tan biri olan Henrik Zetterberg, Henrik Zetterberg, Henrik Zetterberg, Sinirbilim ve Çalışmanın iki kıdemli koouthors'tan biri olması durumunda daha fazla araştırılmalı ve önlenmelidir.

Birkaç çalışma devam etmek için devam etmek için

"var, hasarın neden ortaya çıkacağını öğrenmek için bir başkalarına yardım etmemiz gerekir. Ağırlıksız, beyin sıvısındaki değişiklikler veya fırlatma ve inişle ilişkili stresörlerdir veya bir şeyin neden olduğu Aksi? Burada, insanlar üzerinde heyecan verici deneysel çalışmaların bir sürü yeryüzünde yapılabilir "dedi." Dedi. Uzay yolculuğundan sonra beynin görüntüleme (MRG). Daha fazla destek, uzayda ödevlerine bağlı sapmaları gösteren erkek beyin fonksiyonunun klinik testleri ile sağlanır. Bununla birlikte, bu çalışma bu dernekleri ayrıntılı olarak araştırmak için çok küçüktü.

Zetterberg ve üniversitedeki koouthors, bilim adamı Nicholas Ashton ve Profesör Kaj Blentow, şu anda diğer araştırmacılarıyla takip çalışmalarını tartışıyor. Çalışmaya dahil olmak üzere ve ayrıca ulusal ve uluslararası alan araştırma enstitüleri ile birlikte.

"Hasara neden olanları çözebilirsek, geliştirdiğimiz biyobelirteçler sorunu nasıl en iyi şekilde çözüleceğini bulmamıza yardımcı olabilir. , "Diyor Zetterberg.

Story kaynağı:

Gothenburg Üniversitesi tarafından sağlanan malzemeler. Not: İçerik stil ve uzunluk için düzenlenebilir.

Journal referansı:

Peter Zu Eulenburg, Judith-Irina Buchheim, Nicholas J. Ashton, Galina Vassilieva, Kaj Blennow, Henrik Zetterberg, Alexander Chouk &EACUTE ;r. Uzun süre uzayaşımının ardından beyin hasarı ve dejenerasyonun kan biyobelirtelerinde değişiklikler. Jama Nörolojisi, 2021; DOI: 10.1001 / Jamaneurol.2021.3589

24 Eki 2021 - 15:22 - Sağlık