Roman-era mİkserlerİ ve millsones akılda jeoloji ile yapıldı

Roma İmparatorluğu'nun bir karakolundan gelen taş aletler üzerinde bir çalışma, eski fırıncıların ve değirmenciler için doğru araçların bir jeoloji meselesiydi. Bir jeoscientist ve arkeologlar bir ekip keşif yaptı Austin Jeoloji Laboratuvarı'ndaki bir Texas Üniversitesindeki araçların örneklerini ...

Bir jeoscientist ve arkeologlar bir ekip keşif yaptı Austin Jeoloji Laboratuvarı'ndaki bir Texas Üniversitesindeki araçların örneklerini analiz ederek, Fas'ta bir şehir olan Volubilis Volubilis Volubilis'in Roman-Era Harabeleri'nden Hamur karıştırma fahişlerinin ve değirmen tonlarının, muhtemelen her bir aracın işlevini geliştiren spesifik kaya türlerinden yapıldı.

Ayrıca, araştırmacılar, taşların yerel olarak kaynaklı olduğunu, bazı değirmençes tonlarının uzaktan ithal edildiği bir teori meydana getiren bir keşif olduğunu belirledi. Aynı zamanda, araçları yapan işçilerin doğrudan kullanan işçilerden girdi almış olabileceği anlamına gelir.

"İlginçtir, çünkü çok yerel bir kaynak ve görünüşte bir kaynaktan görünüşte," dedi , bir çalışma ortak yazarı ve Roma dönem atölyeleri arasında ticaret yapan Old Dominion Üniversitesi'nde bir Yardımcı Doçent. "Bir araya gelecek bir grup fırıncı olmasaydı ve bu bir taş ocağından eşyalarımızı satın almaya izin veriyorsa, ya da belki de [taşları satan] olan bir adam var."

Sonuçlar Arkeoloji Bilimi Dergisi'nde yayınlandı: Raporlar.

Tokyo'nun Deprem Araştırma Enstitüsü Üniversitesi'ndeki doktora dışı bir araştırmacı olan Derek Weller, çalışmaya öncülük etti. Ek ortak yazarlar, Omero "Phil" ORLANDINI, UT Jackson Geosciences Yüksekokulu'ndaki Elektron Mikrobeam Laboratuvarı'nın Araştırma Ortağı ve Müdürü; Jackson Okulu'ndaki Lauren Lobisi ve Scott Culotta; UT'nin Klasik Bölümü'ndeki Yüksek Lisans Öğrencisi olan Christy Schirmer. Onlar, Benton'un Volubilis'deki araçlardan topladığını ve jeolojik makyajları hakkında daha fazla şey öğrendiğimi merak ediyorlardı.

"Aynı şekilde görünürler. Aracı biçimindeyken, ama bakmaya başladığımız anda, tamamen farklı oldukları açıktı "dedi.

Olandini, davada lob ve culotta aldı. Lisans dereceleri, 16 numuneyi jeokimyasal düzeyde kompozisyonlarını belirlemek için ayrıntılı bir bilimsel çalışma yoluyla koyarlar.

Araştırmaları her takım tipi için bir kaya tipi ortaya çıkardı. Tahıl değirmenleri veziküler bazaltlardan yapılmıştır (keskin kenarlı gözeneklerle dolu bir volkanik taş); zeytin değirmenleri, kıstik, fosil kireçtaşı (diğer kayalar ve küçük fosil kabukları içeren bir kireçtaşı); ve hamur karıştırıcılar, kireçtaştan kıstik malzemeden veya fosiller olmadan yapıldı.

Çalışma, kayaların niteliklerinin her bir aracın işleviyle nasıl ilişkili olduğunu not eder. Örneğin, bazalttaki gözenekler, taşın aşındığı için buğdayın unu öğütülmesine yardımcı olabilecek taze kenarlar sağlamaya yardımcı olabilir.

Kelal, tüm taşların kaynaklardan geldiğini belirlemek için jeokimyasal verileri kullandı. Volubilis civarındaki oteller. Kireçtaşı bölgede bol miktarda bulunur ve iki kireçtaşı ocağı Volubilis yakınlarındaki Roma döneminde aktif olduğu biliniyordu. Ancak, arkeologlar daha önce yakındaki Orta Atlas Dağları'ndan bulunduğu yerlerin bulunduğu bazalt olduğunu düşünüyordu. Volubilis çevresindeki farklı yerlerden. Benton, bu, her taş türü için tek bir tedarikçinin, şehirdeki tüm talebinle tanıştığını ve yerel halktan girebileceğini düşündüğünü söyledi.

Kuzey Afrika'daki Roma yerleşimlerinde uzmanlaşmış bir arkeolog olan Elizabeth Frentres, söyledi. Çalışma, işbirlikçi bir araştırmanın büyük bir örneğidir.

"Jeologlar ve arkeologlar arasındaki tek işbirliği değil, mükemmel bir" dedi. "Dedi. "Anahtar, arkeologların doğru soruları sorduğunu ve cevaplarını yorumlamalarını istediğini söyledi."

Texas Üniversitesi tarafından sağlanan malzemeler Austin. Not: İçerik tarzı ve uzunluk için düzenlenebilir.

Dergi referansı:

Derek Weller, Omero Orlandini, Jared Benton, Christy Schirmer, Lauren Lobu, Scott Culotta. Volubilis, Fas'ın taş araçlarını kanıtlamak: Stonework litolojilerinin sosyo-ekonomik yorumu. Arkeoloji Bilimi Dergisi: Raporlar, 2021; 38: 103105 DOI: 10.1016 / j.jasrep.2021.103105

24 Eki 2021 - 15:57 - Çevre