Gündem
Giriş Tarihi : 13-07-2021 13:04   Güncelleme : 13-07-2021 13:04

Yerli de yabancı da kebabı tercih ediyor!

Popüler yemeklerin basın yansımalarını mercek altına alan Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasına göre; hamburgere olan ilgi %153 azalırken vazgeçilmez lezzetimiz olan kebaba olan ilgi ise %9 artmış durumda.

Yerli de yabancı da kebabı tercih ediyor!

Kadının çalışma hayatına katılımının artması ve hafta sonu yemek pişirmek yerine online yemek siparişi verme alışkanlığının giderek arttığı Türkiye’de yeme içme tercihleri de değişiyor. Yaşanan bu tercih değişikliği; yıllık ortalama 3 milyar lira civarında gelir elde eden online yemek servisi sektörünün, cirosunu da yaklaşık 7 milyar TL’ye çıkarmış durumda.

Pandemiyle birlikte restoranların paket servisine başlaması sonrası; medya ve sosyal medyada yapılan aramalar, yemek tarifleri ve sofra paylaşımları Türkiye’nin yemek tercihleriyle ilgili önemli bilgiler içeriyor. 2020 ve 2021’in ilk 6 aylık dönemlerinde yazılı basın, televizyon, internet ve sosyal medyada en çok bahsi geçen yemekleri inceleyen Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasına göre; Hamburger, pizza, pide ve lahmacuna olan ilgide düşüş yaşanırken; milli damak tadımız kebap, bir önceki yılın gözdesi pizza ve hamburgeri sollayarak 2021’de zirveye yerleşti.

İşte; mecralara göre medyanın en çok tercih ettiği lezzetler:

Pandemi hamburgere yaramadı: %153 düşüş!

Medya Takip Merkezi (MTM) tarafından 10 bini aşkın basın, TV ve internet mecralarında yapılan taramalara göre; dilimize kavurmak, közlemek anlamındaki “kebuba” kelimesinden geçen kebap, 2021’de bir önceki yılın aynı dönemine göre %9 artış göstererek 24 bin 895 haber ile medyada en fazla yer bulan lezzet oldu.

2021 yılının en popüler lezzeti olan kebabı bir önceki yılın aynı dönemine göre %5 düşüş ile 22 bin 754 habere konu olan pizza takip etti. Geçtiğimiz aylarda “pizza mı pide mi?” anketi ile gündeme gelen pide ise bir önceki yılın aynı dönemine göre %27 düşüş yaşayarak 13 bin 676 haber ile listeye 3. sıradan girdi.